نگارش بیزینس پلن و طرح توجیهی

نگارش بیزینس پلن و طرح توجیهی
 

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





طرح توجیهی چیست؟

 

یک طرح توجیهی، تنها یکی از قدم هایی است که شما در طول طی کردن یک مسیر طولانی باید بردارید. اگر بخواهیم ساده بگوییم، یک طرح توجیهی، یکی از مهمترین قسمت‌های یک پروژه است. در صورتی که این طرح توجیهی نتواند پروژه را مورد حمایت قرار دهد، پروژه ای در کار نخواهد بود!

بیایید با یک تعریف ساده از طرح توجیهی شروع کنید. طرح توجیهی در حقیقت سنجشی از عملی بودن یک طرح و یا روش پیشنهادی است. دقیقاً همان طور که از نامش پیداست: طرح "توجیهی"، بیان می کند که آیا انجام این پروژه "از نظر اقتصادی و سایر عوامل توجیه پذیر است؟" به عنوان مثال آیا تکنولوژی طرحی را که پیشنهاد می کنید، را دارید؟ آیا انسان ها و ابزارها و منابع لازم برای کار را دارید؟

در طرح توجیهی، پتانسیلی که یک پروژه برای موفقیت دارد را مورد بررسی قرار می دهد. طرح توجیهی شامل 5 حوزه مختلف است که شامل موارد زیر می شود:

حوزه تکنیکی

 در این حوزه منابع تکنیکی که برای سازمان در دسترس قرار دارند، مورد بررسی قرار می گیرند. طرح توجیهی در این زمینه به سازمان ها کمک می‌کند که تعیین کنند که آیا منابع تکنیکی می توانند پاسخگوی ظرفیت ها باشند؟ این حوزه شامل ارزیابی سخت افزاری، نرم افزاری و سایر حوزه‌ها می باشد.

حوزه اقتصادی

این حوزه شامل تحلیل‌های سود/هزینه ای است که از پروژه انجام می شود. این روش به سازمان ها کمک می کند تا میزان هزینه و میزان سودی را که از انجام پروژه بدست می‌آورند را قبل از انجام پروژه مشخص کنند. با انجام این تحلیل ها بر اعتبار پروژه افزوده می شود و تصمیم گیران می توانند مزیت های مثبت اقتصادی که انجام این پروژه برای سازمان خواهد داشت را بررسی کنند.

حوزه قانونی

در این حوزه بررسی می شود که آیا جنبه های گوناگون پروژه ای که قرار است آن را آغاز کنید، با مقررات قانونی مانند قوانین محلی، قوانین حریم خصوصی داده‌ها و قوانین مربوط به شبکه های اجتماعی منافاتی دارد یا خیر. به عنوان مثال فرض کنید که یک سازمانی می خواهد در یک محل خاص، یک ساختمان جدیدی به عنوان دفتر کارش ایجاد کند. طرح توجیهی در این حوزه به کارآفرین کمک می‌کند که مکان ایده آل مربوط به سازمان تعیین و بررسی شود که آیا مکان انتخاب شده برای تجارتی که مرتبط با این نوع بازار است مناسب می باشد یا خیر.

حوزه عملیاتی

در این حوزه بررسی می شود که آیا می توان نیازهای یک سازمان بعد از اتمام پروژه برطرف کرد؟ مطالعاتی که در این حوزه انجام می شوند همچنین بررسی می‌کنند که یک پروژه جدید تا چه میزانی می‌تواند احتیاجاتی که برای یک سازمان وجود دارد را برآورده کنند؟

حوزه زمان بندی

این حوزه مهم ترین بخش از تحقیق برای نوشتن طرح توجیهی می باشد. چون اگر پروژه ای در زمان مورد نیازش کامل نشود، شکست می خورد. در این حوزه شروع تا پایان پروژه از نظر زمانی تخمین زده می شود.

شکل طرح توجیهی:

تحلیلی از پروژه ای که قرار است به انجام برسانید؛ برای این که تعیین کنید که آیا انجام آن شدنی است و آیا ارزش دارد که جلو بروید؟

هنگامی که این حوزه ها مورد سنجش قرار گرفتند؛ طرح توجیهی نوشته می‌شود. با استفاده از این طرح شما می‌توانید هرگونه محدودیتی (شامل محدودیت‌های درونی مانند محدودیت‌های تکنیکی، تکنولوژیکی، بودجه، منابع و غیره و محدودیت‌های بیرونی مانند محدودیت‌های مالی، بازاریابی و غیره) را که پروژه تان ممکن است با آن روبرو شود را از بین ببرید.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نوشته شده در تاريخ سه شنبه 31 تير 1399برچسب:, توسط رایان بهروزی
معرفی پرفروش ترین کتاب های انتشارات کلید پژوه (دسته کتاب های اقتصاد و مدیریت) معرفی پرفروش ترین کتاب های انتشارات کلید پژوه (دسته کتاب های روانشناسی) نکات مهم در نگارش بیزینس‌پلن یا برنامه کسب‌وکار طرح توجیهی کسب و کار : راهنمای مراحل تهیه و نوشتن طرح توجیهی چیست 100توصیه برای این که در نوشتن طرح تجاری موفق شوید! (بخش دوم) 100 توصیه برای این که در نوشتن طرح تجاری موفق شوید! (بخش اول) 4 ويژگي كه براي انتخاب نام برندتان بايد در نظر داشته باشد! 9 نکته مهم که برای نوشتن پایان نامه باید به آن توجه داشته باشید. چگونه در هشت قدم آسان یک برنامه تجاری ساده بنویسید! طرح توجیهی چگونه نوشته می شود؟ طرح توجیهی چیست 20 دلیلی که باید بیزینس پلن داشته باشید طرح تجاری چگونه می تواند منجر به افزایش میزان سرمایه شرکت شما شود؟ می خواهید برای شرکتتان یک بیزنس پلن بنویسید؟ بیزینس پلن چیست و اجزای آن کدامند؟ مرحله های نوشتن یک طرح تجاری (بیزنس پلن) کدامند؟ انواع بیزنس پلن ها کدامند؟
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک