نگارش بیزینس پلن و طرح توجیهی

نگارش بیزینس پلن و طرح توجیهی
 

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





 

اهمیتی که طرح توجیهی برای یک کارآفرین دارد چیست؟

 

طبیعت "پویایی" که محیط تجاری این روزهای دنیا پیدا کرده است؛ منجر به افزایش میزان مخاطرات و عدم قطعیت هایی است که سازمان ها و شرکت ها با آن روبرو می شوند. به عبارت دیگر، این روزها تجارت نسبت به گذشته کاملاً متفاوت شده است. افرادی که می خواهند شرکت تأسیس کنند و یک "کارآفرین" شوند؛ امروزه نسبت به روزگار گذشته باید با مخاطرات زیادی مواجه شوند. یکی از مهم ترین مخاطراتی که کارآفرینان امروزه با آن مواجه شده اند؛ این است که گستره فعالیت هایی که تجارت ها انجام می دهند خیلی وسیع تر شده است و بنابراین تجارت ها برای این که در این شرایط دوام بیاورند باید از فراز و نشیب های بیشتری گذر کنند.  به این دلیل که در گذشته، تعداد صنایعی که آماده ارایه دادن خدمات و محصول به مشتریان بود، کم بوده است و لذا میزان رقابت میان شرکت ها و سازمان های مختلف هم کمتر بوده است. در صورتی که این روزها تعداد تجارت هایی که در صنایع مختف هستند زیاد شده اند و بنابراین برای این کار نیاز است که هرکدام از این شرکت ها یک مزیت به خصوصی داشته باشند، تا بتوانند از رقیب هایی که دارند جلو بیفتند و پیروز شوند. در حال حاضر افزایش میزان هوشیاری مشتریان منجر شده است که افزایش زیادی میان رقابت میان شرکت‌های مختلف ایجاد شود تا بتوانند نیازهای مشتریان را برآورده کنند. بنابراین تجارت ها برای این که از تجارت های دیگر در زمینه رقابت جلو بیفتند؛ باید هرکدامشان سعی کنند تا ارزش های بهتری را به مشتریان ارایه دهند که رقبایشان نمی توانند چنین ارزش هایی را به آن ها ارایه دهند؛ زیرا امروزه مشتریان بسیار باهوش تر از گذشته هستند و به راحتی قانع نمی شوند. بنابراین این که یک تجارتی بتواند در این دنیای رقابتی میان تجارت ها دوام بیاورد برای بسیاری از تجارت ها در این روزگار کاری دشوار شده است.

لذا در صورتی که تجارت ها نتوانند برای خودشان یک برنامه ریزی مناسبی داشته باشند؛ بدون تردید در این رقابت شکست می خورند. قبل از هر چیزی، تجارت ها برای این که بخواهند یک پروژه را اجرا کنند و برای این که بتوانند وارد بازار شوند؛ باید مشخص نمایند که آیا می توانند این پروژه را انجام دهند یا خیر. یکی از بارزترین مثال‌ها برای چنین سنجشی، "طرح توجیهی برای یک تجارت می باشد!".

طرح توجیهی چه کمکی که کارآفرینان می کند؟

طرح توجیهی طرحی است که شما با بررسی آن به این نتیجه می رسید که آیا بهتر است که بر روی یک پروژه ای سرمایه گذاری کنید یا خیر. بنابراین در صورتی که یک طرح توجیهی مناسب داشته باشید؛ می توانید بفهمید که آیا انجام دادن یک پروژه برای شما مفید است یا خیر.

شما با بررسی طرح توجیهی برای خودتان روشن می کنید که طرحی را که می خواهید انجام دهید ارزش انجام دادن را دارد یا خیر. بنابراین انجام دادن یک طرح توجیهی برای شرکت شما خیلی مهم و سودمند می باشد و به شما کمک می نماید تا دیدگاه مناسبی را نسبت به شرکت و کارهایی که قرار است در آن انجام دهید و همچنین نسبت به وضعیت بازار در آن زمان و صنعت مورد نظر داشته باشید.

ویژگی‌های مثبت طرح توجیهی چیست؟

در حقیقت طرح توجیهی برای یک تجارت به عنوان یک ابزاری برای این تجارت مورد استفاده قرار می گیرد که شما می توانید با استفاده از این ابزار به سنجش امکان پذیری انجام پروژه های خودتان بپردازید. برخی از مهم ترین ویژگی هایی که این طرح توجیهی برای یک تجارت دارد به قرار زیر می باشند:

  • طرح توجیهی یک وسیله ای بسیار موثر برای پیش بینی کردن احتمال موفق شدن و یا احتمال شکست خوردن یک تجارت جدید می باشد.
  • می توان با استفاده از این طرح توجیهی شرایطی را که بازار دارد بررسی کرد و با بررسی این شرایط می توان درک مهمی را نسبت به داستان کلی موقعیت بازار بدست آورد.
  • طرح توجیهی شامل تمام کارهایی است که برای تعیین کردن این که یک ایده تجاری موفقیت آمیز می باشد یا خیر.
  • طرح توجیهی در حقیقت یک فرآیند مرحله به مرحله می باشد که به شما کمک می کند تا مزیت ها و معایب کارتان را به صورت مرحله به مرحله بررسی نمایید.
  • طرح توجیهی نتیجه هایی را در اختیار شما قرار می دهد که با توجه کردن به این نتیجه ها می توانید تصمیم گیری های کلی را در ارتباط با انجام دادن و یا انجام ندادن کارتان بگیرید.

وجود یک طرح توجیهی برای یک شرکت و سازمان خیلی مهم است. طرح تجاری یا "بیزنس پلن" هم بر اساس همین طرح توجیهی ایجاد می شود. همچنین با استفاده از طرح توجیهی شما می توانید تعیین کنید که در صورتی که به این نتیجه رسیدید که انجام دادن پروژه تان برای شما امکان پذیر نیست؛ چه جایگزین هایی را می توانید برای این کار انجام دهید. بنابراین انجام دادن تحقیق در ارتباط با طرح توجیهی برای یک تجارت ضروری می باشد!

در صورتی که یک طرح توجیهی داشته باشید که به خوبی تنظیم شده باشد؛ این کار به شما کمک می کند تا یک تصویر وسیع و چشم انداز گسترده ای را به همراه تحلیل های دقیق در ارتباط با کارهایی که می تواند به تجارتتان سود دهد را بدست آورید. شما با انجام دادن این طرح توجیهی می توانید قبل از این که برای این کار بودجه ای را اختصاص دهید و یا قبل از این که بر روی پروژه هایتان زمانی بگذارید؛ یک تحلیل دقیقی از جزئیات مرتبط با پروژه داشته باشید و بدانید که آیا انجام دادن این کار به نفع شما می باشد یا خیر.

وقتی که از یک طرح تجاری استفاده می نمایید؛ تضمین می کنید که قبل از این که انجام پروژه تان را آغاز کرده باشید؛ درباره مخاطراتی که دارد و همچنین درباره شانس موفقیتتان اطلاعاتی را کسب کرده باشید. در بسیاری از موارد ممکن است قصد داشته باشید تا پروژه ای را به انجام برسانید ولی با استفاده از تحقیقاتی که برای طرح توجیهی ایجاد می شود و بررسی کردن دقیق تر موضوع به این نتیجه برسید که انجام دادن این کار برای شما غیرممکن است و به راحتی از ادامه دادن این کار منصرف شوید!

شما با مطالعه ای که منجر به ایجاد یک طرح توجیهی برای تجارتتان می‌شود، می توانید تمام اطلاعات دقیق و ارزشمند را درباره کل داستان تجارتتان بررسی کنید و همچنین میزان موفقیت خود را افزایش دهید.

همچنین طرح توجیهی برای یک تجارت می تواند به عنوان یک منبع خوب اطلاعاتی درباره تجارت و بازار مورد استفاده قرار بگیرد که شما با استفاده از اطلاعاتی که در آن قرار دارد می توانید به خوبی درک وسیعی را نسبت به بازار و تجارت خودتان در آن پیدا کنید.

طرح های توجیهی در تجارت هایی که مرتبط با صنایع مختلف هستند مورد استفاده قرار می گیرند. به عنوان مثال شما می توانید این طرح های توجیهی را در تجارت هایی که مرتبط با صنایع مختلف از قبیل پزشکی، صنعت هتلداری و توریسم، صنایع الکترونیکی، صنایع مرتبط با تولید غذا و رستوران ها  و به طور کلی هر صنعتی که درنظر داشته باشید پیدا کنید. به این دلیل که طرح توجیهی در تمامی این صنایع باید مورد استفاده قرار بگیرد و هرکدام از این تجارت ها موظف هستند تا برای این که در کارشان پیشرفت کنند از این طرح توجیهی استفاده کنند.

همان طور که اشاره شد؛ طرح توجیهی به شرکت ها و سازمان ها کمک می نماید تا هم بر روی اهداف کوتاه مدت و هم بر روی اهداف بلندمدت خودشان تمرکز داشته باشند. بنابراین در هیچ کدام از تجارت‌ها و در هیچ صنعتی نمی توان گفت که اهمیتی که وجود یک طرح توجیهی دارد کم است و استفاده کردن از طرح های تجاری در تمام صنایع مختلف مهم می باشد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نوشته شده در تاريخ دو شنبه 9 تير 1399برچسب:, توسط رایان بهروزی
معرفی پرفروش ترین کتاب های انتشارات کلید پژوه (دسته کتاب های اقتصاد و مدیریت) معرفی پرفروش ترین کتاب های انتشارات کلید پژوه (دسته کتاب های روانشناسی) نکات مهم در نگارش بیزینس‌پلن یا برنامه کسب‌وکار طرح توجیهی کسب و کار : راهنمای مراحل تهیه و نوشتن طرح توجیهی چیست 100توصیه برای این که در نوشتن طرح تجاری موفق شوید! (بخش دوم) 100 توصیه برای این که در نوشتن طرح تجاری موفق شوید! (بخش اول) 4 ويژگي كه براي انتخاب نام برندتان بايد در نظر داشته باشد! 9 نکته مهم که برای نوشتن پایان نامه باید به آن توجه داشته باشید. چگونه در هشت قدم آسان یک برنامه تجاری ساده بنویسید! طرح توجیهی چگونه نوشته می شود؟ طرح توجیهی چیست 20 دلیلی که باید بیزینس پلن داشته باشید طرح تجاری چگونه می تواند منجر به افزایش میزان سرمایه شرکت شما شود؟ می خواهید برای شرکتتان یک بیزنس پلن بنویسید؟ بیزینس پلن چیست و اجزای آن کدامند؟ مرحله های نوشتن یک طرح تجاری (بیزنس پلن) کدامند؟ انواع بیزنس پلن ها کدامند؟
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک